Mensen kopen altijd met hun gevoel. Je maakt een connectie met potentiële klanten en je wekt hun interesse. Je zorgt ervoor dat mensen zich identificeren met de personages uit jouw verhaal. Je vertelt een verhaal dat op een subtiele manier inspeelt op de dromen en verlangens van je lezer zonder dat de boodschap té expliciet wordt. Deze infosessie wordt gegeven door Christel Sonck, blogger en auteur van 2 boeken.
Hoe begin ik?
Je bepaalt eerst jouw missie en jouw doelgroep. Wie is jouw ideale klant en wat is zijn probleem? Op welke manier kan jij zijn probleem oplossen? Hoe ziet jouw klant zijn leven eruit als hij met jou in zee gaat?
Zoek inspiratie in jouw verleden, in jouw omgeving. Durf je ook kwetsbaar opstellen.
Verhaal
Je creëert een personage in wie jouw klant zich herkent. Een personage met dromen en onzekerheden, twijfels en angsten. Jouw personage is een spiegel voor jouw klanten. Jouw potentiële klanten moeten zich verbonden voelen met het personage.
Welk verhaal vertel ik?
Aan de hand van jouw missie en het profiel van jouw ideale klant, zoek je de juiste verhalen. Je vertelt het verhaal van iemand en het traject dat deze persoon heeft afgelegd. Het is belangrijk dat je eindigt met een “happy end” en een call to action.
Less is more
Er bestaan veel cursussen over dit thema. Maar de essentie is : “Keep it simple”. Een eenvoudig verhaal, niet te lang, niet te veel toeters en bellen of ingewikkelde strategieën. We maken verhalen van mensen voor mensen.
Hulpmiddelen
Je kan je verhalen schrijven, een boek uitgeven, filmmateriaal van internet gebruiken of zelf korte filmpjes maken. We proberen ze allemaal uit.
Voor iedereen
Iedereen kan Storytelling toepassen. Je moet geen specialist zijn. Je leert vertellen vanuit je hart. Tijdens de infosessie kan je je verhaal al even testen op de aanwezigen.
Interesse?
Schrijf je snel in voor de infosessie in Aalst op 29 oktober om 18h30.