Marketing & Communicatie Strategie

Marketing & Content Strategie

Wat voor content kan ik toepassen? Wat kan ik met content marketing verwezenlijken? Wat voor types content zijn er allemaal? Hoe breng ik mijn boodschap duidelijk over?

Content marketing is de meest duurzame en nuttige vorm van communicatie, die – indien je strategisch te werk gaat– ervoor zal zorgen dat je klanten aantrekt, conversies verwezenlijkt en een band opbouwt met je publiek.

1. Brand awareness creëren

Helemaal bovenaan de content funnel staat awareness. Je wil je zoveel mogelijk mensen laten weten dat je bestaat, waarmee je bezig bent of waarmee jij ze kan helpen. Met hero content creëer je brand awareness. Je zet brede kanalen in waarmee je zoveel mogelijk mensen bereikt.

2. Geloofwaardigheid en vertrouwen opbouwen

De customer journey van mensen is grondig veranderd. Vroeger hadden klanten blind vertrouwen in een distributienetwerk, verkopers en zelfs advertising. Nu gaan ze voor elke beslissing zelf op zoek naar informatie. Geef toe, wie reserveert er nog een tafel in een restaurant zonder eerst de recensies te checken?

3. Doelgroepen informeren

Je kan niet verwachten dat je klanten zomaar ingaan op je voorstel. Voor belangrijke beslissingen doorlopen zowel consumenten als professionele klanten lange beslissingsprocessen. Niemand gaat over één nacht ijs.

4. De loyaliteit van bestaande klanten of publieken versterken

Je stopt veel energie in het aantrekken van nieuwe klanten. Is het dan niet logisch dat je ook inspanningen levert om ze te behouden? Content marketing is het ideale middel om de loyaliteit van bestaande klanten te versterken.

5. Meer leads genereren

Timing is alles in content marketing. In welke fase van de customer journey zit jouw prospect of klant? En welke behoeften heeft hij op dat moment? Wie daarop slim inspeelt en de juiste content aanbiedt, kan waardevolle leads genereren.

6. Meer sales genereren

Wanneer je de aandacht van je doelgroep hebt getrokken en hun vertrouwen hebt gewonnen, ben je klaar voor de volgende stap. Nu kan je kwalitatieve content aanbieden die de laatste twijfels wegneemt.

Voor leden:

Content marketingadvies vanaf 12 WISL's

Hulp nodig met je contentmarketing strategie?

Neem contact met ons op