Digitale marketing strategie: opleiding, start 6/3/2020

Digitale marketing strategie: opleiding, start 6/3/2020

Wil jij ook in 2020 op een strategische manier jouw ideale klanten bereiken via internet? Zit je echter vast hoe je dit concreet uitvoert? Zin om te investeren in jezelf om te groeien in je aanpak van digitale marketing? Wil jij in een kernachtige praktische opleiding jouw digitale aanpak optimaliseren? Lees dan vooral verder.

Digitale marketing strategie - opleidingDigitale marketing strategie - effen het pad voor jouw ideale klantDigitale marketing strategie - Weet wat te zeggen op internetDigitale marketing strategie - Zorg dat je waarde levertDigitale marketing strategie - Ken de te zetten stappenDigitale marketing strategie - Kurt Kerkaert geeft het beste les met een goede kop koffie erbij

Zin in meer ideale klanten?

Leer met deze opleiding hoe je jouw digitale kanalen met een heldere strategie inzet. Weet wat wel te doen en wat niet.

Praktische cursus nuttig voor iedereen.

Elke onderneming vergt een eigen strategie. Als coach zet je je bijvoorbeeld anders in de markt dan een bakker of een buurtwinkel. Je wil toch opvallen tussen jouw concullega's? Er is een bepaald aspect waar je best rekening mee houdt. Tijdens deze opleiding ontdek je dit aspect en leer je hoe je dit best inzet in je marketing.

Waarom bepaal je eerst je marketingstrategie?

Jouw marketingstrategie maak je voor dat je met je onderneming start. Je wil weten hoe jij in de markt past. Je wil weten hoe je die markt onderzoekt. Hoe zal je wedijveren met concurrenten? Welke doelen wil je bereiken met je onderneming, zoals je verkoopcijfers? De informatie die je verzamelt tijdens het opstellen van je marketingstrategie, ga je gebruiken om je marketingplan op te stellen. Met je marketingplan effen je het pad voor jouw ideale klant naar jouw dienst.

Ben je al gestart met je onderneming en heb je geen duidelijke marketingstrategie opgesteld? Dan is deze opleiding zeker een goede investering.

Wat leer je onder andere in deze training digitale marketing strategie?

  • Besef dat marketing geen eenmalige actie is maar een proces.
  • Leer de opvolger kennen van USP (unique selling proposition).
  • Ontdek een snelle praktische manier om de kern te kennen van je doelgroep.
  • Begrijp waarom jouw dienst niet het belangrijkste is in je marketing strategie. Klinkt raar hé. Je zal leren waarom.
  • Weet welke boodschappen het nuttigst zijn om te verspreiden.
  • Bouw een digitale marketing mindset op waardoor je blijft scoren met je onderneming.
  • Pas je filter op de wereld aan zodat je overal digitale marketingkansen ziet.

Jouw dienst is NIET het belangrijkste in je marketing strategie.
Klinkt raar hé? Je zal leren waarom.

Samen groeien in inzicht in digitale marketing

Jouw trainer van dienst is Kurt Kerkaert. Kurt heeft ondertussen een pak ervaring opgedaan die hij graag aan jou wil doorgeven. Met die kennis zorg jij ervoor dat je elke dag opgewekt samenwerkt met jouw ideale klanten. Je leert hoe je die het beste omschrijft. Hoe je die emotioneel bereikt. Je effent het pad zodat zij de weg vinden naar jouw aanbod.

Kennis ten dienste van jou

Hij volgde opleidingen in videoproductie (Syntra West), websites bouwen, beeldbewerking (Photoshop) en recent nog de opleiding Digitale Marketing aan de Brugge Business School. Hij kreeg er les van experten in het vakgebied. Kurt investeert voortdurend tijd in opleidingen, zelfstudie en eigen ervaring om de vinger aan de pols houden. De digitale wereld staat nooit stil.

Meedenken vanuit jullie gedachten

Daarnaast is hij ook ergotherapeut in de geestelijke gezondheidszorg. Een ergotherapeut beheerst de skills om jou te helpen de daad bij het woord te voegen. Het blijft niet bij woorden. Je komt tot actie. Je zet de eerstvolgende stappen. Hij volgde ook een opleiding tot oplossingsgerichte psychotherapeut aan het Korzybski Instituut. Door mee te kijken vanuit jullie ogen en door mee te denken vanuit jullie gedachten, brengt hij jullie het inzicht bij hoe jullie het best jullie digitale marketing concreet kunnen aanpakken.

KISS

Hoewel je overal informatie vindt over digitale marketing (ook wel internet marketing of online marketing genoemd), is het niet evident om door de bomen het bos nog te zien. Leer inzien waar jij je best op focust. Via heldere en begrijpbare taal maakt Kurt Kerkaert het ingewikkelde graag simpel. Hij is enorme fan van het KISS-principe. Keep It Simple and Smart.

KISS: Keep it Simple and Smart

De juiste vragen

Het komt erop neer dat jij de juiste vragen krijgt voorgeschoteld. Kurt heeft die juiste vragen. En samen komen jullie tot de nuttigste antwoorden.

Investeer voor sneller resultaat

Als jij kiest om te investeren in jezelf, wat krijg je dan in deze opleiding? Sneller resultaat.

Met een opleiding kom je altijd in kortere tijd tot een beter resultaat. De kennis komt in hapklare brokken en direct praktisch toepasbaar. In 3 volle dagen, via 6 thema's.

Wat zijn de 6 thema's?

Dag 1: vrijdag 6 maart 2020

  • Mijn merk en mijn klanten
    Leer hoe je het best inzicht krijgt in jouw klanten en jezelf. En waarom dit nuttig is voor marketing.
  • Strategie
    Schiet niet langer in het wilde weg, maar zet enkel stappen naar het bereiken van jou mensen.

Dag 2: Vrijdag 13 maart 2020

  • Jouw website als digitale draaischijf
    Ontdek het belang van een centrale plaats en hoe je die het best organiseert.
  • Weten wat je wil vertellen
    Maak kennis met een specifieke aanpak om inhoud te selecteren en te verspreiden. Hoe doe je dit het best?

Dag 3: Vrijdag 20 maart 2020

  • Kanalenkennis: Social media en Email
    Wil je weten wat je best en wel en ook wat je best niet doet op social media? En hoe je email best inzet?
  • Meten is weten
    Wil je dat elke stap die je zet nuttig is? Krijg inzicht in je acties door de juiste meetapparatuur op de juiste plaats te zetten.

Wat heb jij er aan? Is dit nuttig voor jou?

Als je in deze bovenstaande thema's al inzicht hebt, dan kan deze opleiding natuurlijk weinig bijbrengen.

Weinig pap?

Maar indien je nog weinig pap hebt gegeten van al deze zaken, dan kan de opleiding je met rasse schreden vooruit helpen. Kurt Kerkaert zal je de pap in de mond geven om in kortere tijd jouw digitale marketing op punt te stellen.

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

En Kurt zal zorgen dat je regelmatig eens goed kunt lachen. Want een dag niet gelachen is een dag niet geleefd. Nietwaar?

Zin in de opleiding? Kurt heeft er alvast enorme goesting in. Jij ook?

Praktisch

Programma

In 3 vrijdagen ontdek je hoe jij jouw ideale klanten via internet aantrekt.

6 maart 2020, 9u-17u

  • Mijn merk en mijn klanten
  • Strategie

13 maart 2020, 9u-17u

  • Jouw website als digitale draaischijf
  • Weten wat je wil vertellen

20 maart 2020, 9u-17u

  • Kanalenkennis: Social media en Email
  • Meten is weten

Waar?

Officenter Aalst

Ninovesteenweg 198

Investering?

1500 euro (ex BTW)

  • boeiende opleiding
  • verzorgde broodjeslunch
  • syllabus
  • alle didactische materiaal

Deze opleiding komt voor subsidie met KMO-portefeuille in aanmerking.

Je bent welkom vanaf 8u30.

Ik investeer in mezelf en kies voor de opleiding "Digitale marketing strategie".

Ja, Ik wil mijn strategie verbeteren