Meer klanten werven met internet

Digitale marketing strategie: opleiding

Wil je meer klanten werven met internet? Zit je echter vast hoe je dit concreet uitvoert? Heb je een duidelijk stappenplan nodig? Investeer in jezelf en in een kernachtige praktische opleiding.

Digitale marketing strategie - opleidingDigitale marketing strategie - effen het pad voor jouw ideale klantDigitale marketing strategie - Weet wat te zeggen op internetDigitale marketing strategie - Zorg dat je waarde levertDigitale marketing strategie - Ken de te zetten stappenDigitale marketing strategie - Kurt Kerkaert geeft het beste les met een goede kop koffie erbij

Bereik meer klanten en meer omzet met internet

Wil jij meer ideale klanten en meer omzet bereiken met internet? Wil je dat bezoekers sneller klanten worden? Scoor online met een duidelijke digitale marketing strategie. Laat je website hoger scoren in Google en werf meer klanten. Hoe bereik je meer klanten met social media? Weet wat te vertellen aan je klanten. Leer meten wat werkt. Kortom, bereik meer klanten en meer omzet met internet.

Jouw online marketing strategie in 6 stappen:

1. Hoe goed ken jij jouw ideale klanten? En hoe trekt je onderneming als merk die ideale klanten aan?

Hoe maak je duidelijk aan je klant waar jouw onderneming voor staat? Welke unieke ervaring lever jij? Wat heeft die klant aan jou? Hoe lost jouw dienst of product de problemen van je klanten op? Hoe precies ken je jouw klanten? Weet je hoe je jouw klant het best omschrijft? De kennis van jouw merk en jouw ideale klantengroep vormt de basis van jouw digitale marketing strategie.

Leer de focus leggen op jouw ideale klanten, de fans van jouw merk.

Tip: Je eigen merk nog niet uitgewerkt?

In de opleiding Personal Branding leer je jouw verhaal vorm geven.

2. Hoe giet je al jouw digitale onderdelen in een samenwerkende structuur?

Hoe zorgen alle digitale onderdelen er voor dat je meer klanten bereikt? Met een duidelijke digitale marketing strategie zorg je er voor dat alles gesmeerd samenwerkt. Hoe vorm je bezoekers om tot betalende klanten? Hoe groeit de waarde die je levert uit tot interesse in jouw diensten of producten? Hoe effen je het pad voor jouw klanten?

Met deze opleiding bouw je een strategische structuur waarmee je jouw klanten waarde geeft en overtuigt van jouw waarde.

3. Welke structuur geef je jouw website zodat bezoekers klanten worden?

Laat je website hoger scoren in Google en werf meer klanten. Organiseer jouw website volgens een marketingfunnel zodanig dat bezoekers de weg vinden naar jouw waarde (lees: producten of diensten). Verzamel meer leads met je website. Jouw website groeit uit tot een klantenmagneet. Zorg dat je website gevonden wordt door zoekmachines. Google zal weten dat jij het beste antwoord geeft op de vragen van je klanten.

In de opleiding leer je de structuur van jouw website nog beter te organiseren waardoor je hoger scoort in Google.

Tip: Nog geen website?

Met de opleiding "Bouw je eigen website" is dat perfect opgelost. En het eerste jaar betaal je geen abonnementskosten voor je website. Schitterend toch!

4. Hoe bereik je meer klanten met boeiende waardevolle verhalen?

Wil je weten wat je kan vertellen? Maak kennis met contentmarketing en geef jouw bezoekers waarde. Hoe bepaal je welke informatie waardevol is en welke niet? Waar vind je inspiratie voor de inhoud van jouw berichten en jouw verhalen? Leer met een marketing mindset kijken naar de wereld en zie overal verhalen opduiken.

De opleiding leert je verhalen ontdekken die voor jouw ideale klanten aantrekkelijk zijn.

5. Hoe zet je social media en email in en bouw je een band met jouw ideale klanten?

Hoe gebruik je email, Facebook, Instagram, LinkedIn, Youtube en alle andere sociale media? Hoe zorgt social media samen met email voor een constante instroom van nieuwe leads naar jouw website? Leer een band opbouwen met jouw klanten via social media en email. Hoe kies je de juiste kanalen? Hoe kies je welke berichten je plaatst op social media en in welke vorm? Hoe zorg je voor meer betrokkenheid, ook wel engagement, met je fans?

Leer een band bouwen met je klanten via email en social media en wijs de weg naar je website

6. Slimme statistieken

Weten wat werkt. Krijg inzicht in de werking van jouw digitale marketing machine. Leer bijsturen zodat jouw inspanningen meer en beter opleveren. Baseer je niet op je buikgevoel, maar op duidelijke data. Ontdek de juiste meetpunten en krijg snel zicht op wat werkt en wat niet werkt. Leer. Pas aan. Evalueer. Herhaal.

Met de opleiding leer je gericht kijken naar de juiste data en weet je wat werkt.

    Jouw trainer van dienst is Kurt Kerkaert.

    Kurt volgde opleidingen in videoproductie (Syntra West), websites bouwen, beeldbewerking (Photoshop) en recent nog de opleiding Digitale Marketing aan de Brugge Business School. Hij kreeg er les van experten in het vakgebied. Kurt investeert voortdurend tijd in opleidingen, zelfstudie en eigen ervaring om de vinger aan de pols houden. De digitale wereld staat nooit stil.

    KISS, keep it simple and smart

    Je vindt overal informatie over digitale marketing, ook wel internet marketing of online marketing genoemd. Het is echter niet evident om door de bomen het bos nog te zien. Leer inzien waar jij je best op focust. Via heldere en begrijpbare taal maakt Kurt Kerkaert het ingewikkelde graag simpel. Hij is enorme fan van het KISS-principe. Keep It Simple and Smart.

    KISS: Keep it Simple and Smart

    Samengevat

    Dag:

    • Mijn merk en mijn klanten
      Leer hoe je het best inzicht krijgt in jouw klanten en jezelf. En waarom dit nuttig is voor marketing.
    • Samenwerkende structuur
      Scoor met een werkende strategie. Schiet niet langer in het wilde weg, maar zet enkel stappen naar het bereiken van jou mensen.
    • Jouw website binnen jouw marketingfunnel
      Organiseer jouw website als centrale verkoopplaats en scoor hoger in Google.
    • Weten wat je wil vertellen
      Maak kennis met contentmarketing. Leer welke inhoud te selecteren en te verspreiden. Hoe doe je dit het best?
    • Kanalenkennis: Social media en Email
      Wil je weten wat je best en wel en ook wat je best niet doet op social media? En hoe je email best inzet?
    • Slimme statistieken
      Meten is weten. Wil je dat elke stap die je zet nuttig is? Krijg inzicht in je acties door de juiste statistieken te analyseren.

    Werkgroep marketing

    Na de opleiding laten we je niet in plan. Heb je vragen? Wil je extra tips? Kom naar de maandelijkse Werkgroep Marketing. We zijn er voor jou.

    Interesse?

    Zin om hier meer rond te weten? We begeleiden je hierin praktisch met een perfecte selectie van tips en tricks waar jij onmiddellijk de vruchten van kunt plukken.

    Waarom volg je beter een opleiding?

    • Duidelijke stappenplannen
    • Sneller resultaat
    • Minder tijd nodig dan zelfstudie

    Praktisch:

    Zaterdag 03/10/2020

    Officenter Aalst

    Dagopleiding: 7 lesuren

    € 550 (ex BTW) voor deze opleiding, met inbegrip van:

    • water, koffie en versnaperingen,
    • een verzorgde broodjeslunch op de middag
    • een syllabus
    • alle didactische materiaal

    Programma

    • Mijn merk en mijn klanten
    • Samenwerkende structuur
    • Jouw website in de marketingfunnel
    • Weten wat je wil vertellen
    • Kanalenkennis: Social media en Email
    • Slimme statistieken

    Deze opleiding komt voor subsidie met KMO-portefeuille in aanmerking.

    Ik investeer in mezelf en kies voor de opleiding "Digitale marketing strategie".

    Ja, Ik wil meer klanten werven met internet