Een website bouwen: In 4 lessen een professionele website op punt zetten.

18/06/2020 - 10:15

Je bent ondernemer en je wil een professionele website zodat klanten je online kunnen vinden? Een website die je zelf gemakkelijk kan onderhouden? Zonder hiervoor immense budgetten aan te spenderen? In een 4-daagse opleiding bouwen we samen met jou jouw website van scratch.

Een website bouwen: In 4 lessen een professionele website op punt zetten.Een website bouwen: In 4 lessen een professionele website op punt zetten.Een website bouwen: In 4 lessen een professionele website op punt zetten.

In 4 lessen een professionele website:

Je bent ondernemer en wil een eigen website, maar je hebt weinig technische kennis en/of geen ervaring in webdesign? Dat hoeft geen probleem te zijn.

Bij ons kan iedereen de opleiding "Bouw je eigen website" volgen, waar we in 4 lessen op een eenvoudige manier en in begrijpelijke taal samen met jou jouw professionele website opbouwen.

1. De website (bouw)software leren kennen en gebruiken

In de eerste les leer je het programma kennen. Via een makkelijke en gebruiksvriendelijke tool ben je in staat om zonder technische kennis of computerachtergrond aan je website te werken. Tijdens de eerste les introduceren we jou de basisinstellingen en zal je website onmiddellijk vorm beginnen krijgen. (Kleur, lettertype, gegevens, ...)

De software tool die we gebruiken om de website mee te bouwen is HEFTIG. Heftig is een handige tool waar je eenvoudig je website mee kan beheren. Achter de schermen zorgt het team van HEFTIG ervoor dat de website steeds modern, veilig en technisch up-to-date blijft. Door met HEFTIG te werken wordt jouw website continue geoptimaliseerd. (Waar moet ik de titel van mijn pagina plaatsen is bijvoorbeeld een vraag die HEFTIG voor jou beantwoordt) Zo ben je zeker van een site die goed scoort in Google en op sociale media. Andere populaire tools zoals Mailchimp, Teamleader, Office 365, ... kan je makkelijk integreren zonder te moeten uitzoeken hoe je dit allemaal instelt.

Na de eerste les zal je al een home-pagina hebben en geven we tips & tricks hoe je je website opbouwt. Schrijven voor het web is anders dan schrijven op papier/boek en hoe we lezen trouwens ook.

2. Schrijven voor het web - Navigatie en woordkeuze/woordgebruik

Hoe schrijf je voor het web? Hoe spreek je jouw bezoekers aan? In de tweede les gaan we hier dieper op in. Tijdens de 2de les gaan we verder met het bouwen van je website. We tonen hoe je best een pagina opbouwt, hoe bezoekers je website lezen/scannen. Hoe je je boodschap overbrengt. De structuur van je website en navigatie is belangrijk om eerst aan te pakken. Hoe breng je jouw verhaal naar de buitenwereld. Is dit duidelijk?

Onze opleider denkt met je mee en geeft je concrete tips om je website gebruiksvriendelijk, duidelijk en overzichtelijk te maken.

3. Digitale marketing strategie - Neuromarketing - Personal Branding

In de derde les gaan we nog een stap verder. We nemen je mee in de marketing en online communicatie. Hoe ga je je boodschap verspreiden? Hoe breng je bezoekers naar je website? Hoe pas je social media toe in je verhaal? Op welke kanalen moet ik mij begeven en vooral waarom moet je aandacht besteden aan je online communicatie? Dit komt in deze les allemaal aan bod. Vervolgens gaan we natuurlijk verder met het toevoegen van tekst en foto's.

Ontdek de psychologische kracht van online communicatie.

4. Actieplan - Opvolging - Q&A

In les 4 zal je een website hebben die je volledig zelf kan beheren. We bepalen welke acties je uitvoert, toepast en welke stappen je volgt. Via de maandelijkse werkgroep marketing voorzien we opvolging. Je kan steeds bij WISL of HEFTIG terecht voor support en vragen. Wees niet bang dat je na de opleiding aan je lot wordt overgelaten. ;-) Wat ons uniek maakt is dat wij willen dat je het zelf leert en kan toepassen. We gaan voor 100% tevreden deelnemers en zeggen niet "tirer votre plan" na de opleiding.

We laten je niet in de steek na de opleiding.

Realisaties van deelnemers:

Praktisch

Je schrijft je in voor deze opleiding (Iedere maand starten we met een nieuwe reeks.)

Nadien kan je iedere maand deelnemen aan de werkgroep marketing en communicatie. Hierin bespreken we een bepaald thema; zoals "Hoe deel je best je blogbericht via sociale media?" Hier kan je ook je vragen stellen in verband met je website aan onze marketeers.