Sales training

Sales training 'focus on the customer'

Voor ondernemers met inzet en goeie ideeën maar zonder echte salesaanpak.


Focus op de klant

Scherp je empathisch vermogen aan

Niet alleen theorie

Ook hulp en bijstand in de praktijk, via coaching en via het genereren van leads.

2 dagen training, 2 opvolgingsavonden, actieve begeleiding nadien, genereren van concrete leads


Verkopen in de praktijk

Ondernemers hebben vaak fantastische vernieuwende ideeën, de behoefte om deze kenbaar te maken en daadwerkelijk in de wereld te zetten. Ze willen met hun product of dienstverlening een zinvolle bijdrage kunnen bieden aan hun klanten.

 

Vaak lopen ze evenwel vast op het aspect sales. Ze hebben goede ideeën en een duidelijke visie maar hoe breng je nu je product aan de man?

Via een praktische salestraining geven wij jou tips en trics om het salesproces succesvol te laten verlopen en duurzame klantenrelaties op te bouwen.

 

Naar zichzelf durven kijken én van zelfkennis de focus op de klant leggen, kan hierin een krachtige meerwaarde bieden! Focus on the customer!

 

We brengen volgende zaken in kaart:

  • Het onderscheid tussen een verkoper en een topverkoper
  • Zelfkennis: Wat zijn jouw sterktes en valkuilen? 
  • Hoe kan je binnentreden in de wereld van jouw klant
  • Betekenis van hoe en wat de klant zegt, doet en voelt
  • Hoe kan je een vertrouwensrelatie opbouwen met je klant? 
  • Lichaamstaal en hoe we van daaruit communiceren 

Maar hiertoe beperken we ons niet. We gaan een stuk verder. Na deze tweedaagse opleiding volgen er nog twee vervolgavonden. Tijdens die avonden houden we een follow-up en gaan we doelgericht samen met jou kijken wat al lukte en waarin je nog verder kan bijsturen.

 

En nog houden we er niet mee op. Samen met jou kunnen we een plan begeleiding 'in the field' uitwerken.

Heb je nood aan leads, warme contacten, dan helpen we je daarbij.

 

Doelstellingen van de salesopleiding

  • De cursist zal op het einde van de training contactuele vaardigheden ontwikkeld hebben om het vertrouwen van klanten te winnen en zo duurzame klantenrelaties op te bouwen.
  • De cursist zal zich bewust zijn van de eerste indruk die hij maakt op potentiële klanten.
  • Bewustwording van het effect van communicatie op de klant.
  • Aanscherpen van het empathisch vermogen.

Inhoud van de cursus

  1. Verbale en non-verbale communicatie - Lichaamstaal 
  2. Zelfkennis en -motivatie als krachtbron 
  3. Opbouwen vertrouwensrelatie
  4. Klantentypologieën en hun communicatiestijlen
  5. Het psychologisch traject van de kopende klant

Methodologie

  • Ervaringsgericht doceren.
  • Training wordt aangepast op aanvraag van de klant naargelang de sector of de producten/diensten die de klant dient te verkopen.
  • 2 dagen training, 2 opvolgingsavonden, een coachingtraject en lead generation.

Mogelijke afwijkingen

  • Geen.

Evaluatie

  • Geen evaluatie.

3 dagen, verdeeld over 2 volledige dagen en 2 avonden

info opleidingen wisl

Inschrijvingsformulier Sales Training

Opmerking: De met * gemarkeerde velden zijn verplicht.


De trainers

Ingrid Baeten

Haar passie voor zelfontwikkeling en de weg die ze hierin aflegde, bracht haar tot de vrouw die ze vandaag is. Vanuit deze ervaring trainde ze de voorbije jaren op een authentieke, doorleefde en confronterende manier tientallen groepen vrouwen op zoek naar hun krachtige zelf.

 

Meer informatie over Kelly krijg je door hier te klikken.

Frank Stekelorum

Frank startte zijn professionele loopbaan in de dienstensector (bank en verzekeringen).

Een carrièreswitch bracht hem in de maakindustrie, eerst met design buitenmeubelen en nadien met trappen.

Steeds koos hij de kant van sales en marketing, de eerste twintig jaar in België, erna ook in het buitenland. 

 

Meer informatie over Frank krijg je door hier te klikken.

Praktische informatie

  • De cursus duurt 2 volledige dagen. We beginnen om 9u30 stipt en houden er 's avonds rond 17u30 mee op.
  • Nadien zijn er 2 opvolgsessies (telkens 's avonds).
  • De totale prijs voor deze opleiding bedraagt € 800 (ex BTW). Is inbegrepen: water, koffie, versnaperingen en verzorgde broodjeslunch op de middag.

Prijs = € 800 (ex BTW) voor deze opleiding, met inbegrip van

  • water, koffie en versnaperingen,
  • een verzorgde broodjeslunch op de middag
  • een syllabus
  • alle didactische materiaal

Deze opleiding komt voor subsidie met KMO-portefeuille in aanmerking (voor meer info, klik op het onderstaande logo).

Dienstverlener voor de KMO-portefeuille

Deel onze website met je vrienden en relaties op de onderstaande media


coworking - persoonlijke groei - professionele groei - vergaderruimtes

WISL, Stationstraat 62, 8700 Tielt

+32 (0)51 67 01 50 - info@wisl.be - www.wisl.be

Dienstverlener voor de KMO-portefeuille