Magnetische marketing

Zorg voor een constante instroom van nieuwe klanten

Deze opleiding leert zaakvoerders van KMO’s hoe ze met de technieken van magnetische marketing een constante instroom van nieuwe klanten kunnen realiseren en koude prospectie kunnen vaarwel zeggen.

 

In tegenstelling tot grote merkenmarketing zijn resultaten meetbaar en toewijsbaar aan de verschillende marketing acties zodat budgetten gericht kunnen worden ingezet en beslissingen op basis van concrete cijfers kunnen worden genomen.

 


Resultaat

  • Een gevoelige stijging van je aantal klanten en uiteindelijk ook van omzet en marges

Wat krijg je te zien?

  • Het principe van magnetische marketing
  • De gouden driehoek in marketing
  • Doelgroepen en ‘de ideale klant’
  • Over funnels en customer journey's
  • De klantmagneet
  • Magnetische taal
  • Landingspagina's, websites en promotie
  • Marketing automation
  • Quiz

 

Methodologie

 

Deze cursus wordt gegeven voor niet-marketeers, in een begrijpbare taal. Jargon wordt vermeden maar is soms noodzakelijk. Cursisten kunnen steeds een toelichting vragen.

 

Aan de hand van concrete voorbeelden uit de praktijk zal de theorie worden toegelicht. De cursisten zullen aan de hand van een aantal oefeningen de theorie toepassen op hun onderneming wat meteen de basis vormt voor verdere uitwerking na afloop van de cursus.


Praktisch

 € 550 (ex BTW) voor deze opleiding, met inbegrip van: 

  • water, koffie en versnaperingen,
  • een verzorgde broodjeslunch op de middag
  • een syllabus
  • alle didactische materiaal

Na de opleiding kan je gratis advies krijgen op de expertenavonden.

 

Deze opleiding komt voor subsidie met KMO-portefeuille in aanmerking


Contact en advies

Neem contact op met de opleidingsadviseur:

Kristof Henry

  • Gespecialiseerd in resultaatgerichte marketing en leadgeneration met marketing automation als ondersteunende techniek.
  • Ingenieur